Yazıları

Genç Dinozorlar

21 Temmuz 2023 1703
Bir arkadaşım ile geçenlerde karşılaştık. Uzun zamandır işsiz olduğunu söyledi. Şaşırdım! Kendisiyle en son görüştüğümde önemli bir şirkette önemli bir pozisyondaydı.

Potansiyel Olmak Ne Zormuş

07 Temmuz 2023 1607
Neyse ki, son yıllarda “lider doğulur, lider olunur” tartışmaları şiddetini kaybetmeye başladı da konunun önemini kavrayan şirketler liderlik geliştirme programları üzerine odaklandılar. Bu programların amacı; mevcut yöneticilere veya onların potansiyel varislerine liderlik becerileri kazandırmak.
Bu yazımın konusu bir arkadaşımın başından geçen bir olayla ilgili. Kendisi, önemli bir şirkette önemli bir pozisyona hazırlanıyordu ve şirketinin de kendisini bu pozisyon için hazırladığını düşünüyordu. Yaşadığı şok bir olayla tüm beklenti ve umutları yerle bir oldu.

Zor Günlerde Liderlik

09 Haziran 2023 1617
Etkili bir liderin, arzu edilen liderlik davranışlarını ortaya koyabilmesi için bir takım liderlik niteliklerine ve değerlerine sahip olması gerekiyor.

Ne Kadar Ekmek O Kadar Köfte

02 Haziran 2023 1526
Bu kadar emek harcanarak tasarlanan “altın terazisi” ayarındaki performans değerlendirme sonuçları ardından çalışanlara dağıtılacak prim bütçesi geçmişle mukayese edildiğinde çalışanları motive edecek düzeyin çok gerisindeydi.

Teslim Olmamak için Çalışmak

26 Mayıs 2023 1519
İnsan, iş yaşamında yıllarını tüketse de bazı şeyleri anlamakta güçlük çekiyor. Belki de anlamlandıramıyor demek daha doğru olacak. Anlamlandıramadıklarımın içinde böyle bir tanesi var ki, ne zaman onunla karşılaşsam bütün dengem bozuluyor: işbirliği ve yardımlaşma duygusundan yoksunluk.

Geliştiren Yöneticiler

12 Mayıs 2023 1574
Genelde şirketler yönetici ataması yaparken öncelikle o konuda teknik açıdan en uzman kişilerini öncelikli aday olarak görüyorlar.
Nasıl bir insan her yaş döneminde kendini dinç hissettiği ideal kilosunu belirleyip bunu koruması gerekiyorsa, şirketler de aynı bilinçle işlerinin büyüklüğünün gerektirdiği norm kadroyu tanımlayıp bununla çalışmayı başarabilmelidirler.
Her şirketin farklı bir derdi ve iddiası vardır. Bazı şirketler büyüme hedefiyle hareket ederken, bazıları mevcut konumlarını korumak için çalışırlar. Bazıları küresel ölçekte çalışmayı hedeflerken, diğerleri ise mevcut pazarlarında paylarını artırmak için çabalarlar.
İster turizm sektöründe olsun, ister bankacılık, isterse de otomotiv; firmalar yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşterilerini elde tutmak için akla gelmedik yenilikçi çözüm ve yaklaşımlar üreterek bu sloganın gereğini yerine getirmeye çalışıyorlar.